چگونه استانداردهای مدیریت کسب و کار را برای کسب و کار کوچک خود تنظیم کنید
راه اندازی یک کسب و کار برای افراد ضعیف سخت و دشوار است . پیمایش در محیط تجاری دشوار و گاهی مبهم می تواند انعطاف پذیری شما را آزمایش کند. آمارها نشان می دهد که تا 90 درصد استارت آپ های جدید شکست می خورند. 20 درصد از کسانی که شکست می خورند حتی از سال اول هم نمی گذرند. کمتر از نیمی از سال پنجم را پشت سر می گذارد، در حالی که تنها 33 درصد به مرز ده ساله می رسد.
شاید این آمار تکان دهنده بهترین راه برای شروع بحث ما نباشد. اما این واقعیت تلخی را ارائه می دهد که استارتاپ های تجاری باید با آن روبرو شوند.
دلایل بیشماری وجود دارد که به میزان کاهش موفقیت کمک میکند. یکی از آنها نادیده گرفتن استانداردهای تجاری مناسب است.
بیایید با هم بیشتر در مورد آن کاوش کنیم.
دلایل شکست استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک
دلایل زیادی به شکست استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک کمک می کند.
چنین مواردی عبارتند از:
کمبود منابع مالی کافی
تقاضای ناکافی بازار برای کالاها و خدمات
داشتن تیم اشتباه در هیئت مدیره
ناتوانی در همگام شدن با رقبا
شیوه های مدیریتی نادرست
به عنوان یک کارآفرین ، ممکن است مجبور شده باشید با برخی از مسائل بالا دست و پنجه نرم کنید. مقاله ما چگونگی تنظیم استانداردهای تجاری برای مدیریت بهتر این پیشرفتهای بالقوه را بررسی خواهد کرد.
در ارائه دستورالعمل ها، از یک آژانس بازاریابی استارتاپی و سایر کارشناسان مشاوره دریافت کردیم. از آنجایی که آنها در مدیریت استارت آپ ها تجربه دارند، می دانند که باید مراقب چه چیزی باشید.
استانداردهای مدیریت کسب و کار چیست؟
استانداردهای شرکت به مجموعه ای از ارزش ها، معیارهای عملکرد و باورها اشاره دارد. همه این مولفه ها شخصیت کسب و کار را تشکیل می دهند. به آن بسیار شبیه به شخصیت یک فرد نگاه کنید. آنها تعیین کننده قابل توجهی هستند که دیگران چگونه به برند شما نگاه می کنند یا در مورد آنها نظر می دهند.
استانداردهای مدیریت جزء حیاتی اداره یک کسب و کار هستند. سطح اعتماد و اعتبار را در بین ذینفعان مختلف تعیین می کند. از جمله مشتریان، کارمندان، تامین کنندگان و عموم مردم هستند. آنها همچنین دستورالعمل های تجاری هستند که هر فرآیندی را که در شرکت انجام می دهید تعیین می کنند.
استانداردهای مدیریت حوزه وسیعی را در بر می گیرد. شما به عملکرد، استانداردهای کیفیت، ایمنی و آزمایش نگاه میکنید تا چند مورد را نام ببرید. کارآفرین باید مجموعه ای از قوانین را ارائه دهد که همه باید از آنها پیروی کنند.
دو جنبه برای تنظیم استانداردهای مدیریت کسب و کار وجود دارد.
اولین مورد این است که شما به عنوان یک فرد چگونه می خواهید شرکت خود را اداره کنید. این داوطلبانه است اما به سمت ایجاد اعتماد بیشتر در بین مشتریان می رود. تصمیم گیری برای استفاده از مواد اولیه محلی در رستوران یک تصمیم شخصی است. اگر تصمیم بگیرید مواد تشکیل دهنده خود را از جای دیگری تهیه کنید، از جمله در سطح بین المللی، قانون نمی تواند دنبال شما باشد.
دوم با دستورالعمل های مرجع نظارتی مطابقت دارد. اگر در زمینه پزشکی هستید، این یک قانون است که پزشکان گواهینامه مربوطه را داشته باشند. این یک الزام قانونی است و نقض آن می تواند عواقب قانونی را به دنبال داشته باشد.
چرا استانداردهای مدیریت کسب و کار را ایجاد کنیم؟
قبل از اینکه مراحل را بررسی کنیم، به دلایلی که چرا به استانداردهای مدیریت کسب و کار نیاز دارید نگاهی بیندازیم.
بازگشت سرمایه بهتر
شما شرکتی را با هدف بدست آوردن ROI راه اندازی می کنید. با وجود استانداردهای مناسب، شرکت ها می توانند انتظار تبدیل بالاتری داشته باشند. این منجر به ثبات مالی بهتر می شود.
مدیریت کنترل بهتری بر فرآیندهای تجاری دارد. راندمان بالاتر و در نتیجه بهره وری بالاتر وجود دارد. شرکت می تواند اتلاف منابع را به دلیل مدیریت ضعیف کاهش دهد و شما از اشتباهاتی که برای شما هزینه زیادی دارد جلوگیری کنید.
علاوه بر این، استارتآپها میتوانند رشد خود را بهتر مدیریت کنند که برنامههای رشد مشخصی داشته باشند .
تفکر استراتژیک
استانداردهای مدیریت کسب و کار بر تعریف روشنی از فرآیندها و مالکیت تأکید دارند. همه مسئولیت های خود را درک می کنند و چگونه به بهره وری کلی شرکت کمک می کند.
این شرکت نظارت مناسبی بر عملکرد اعمال می کند. اسناد و مدارک مناسب وجود دارد و مدیریت همه را به روز نگه می دارد.
بهبود مستمر، تجزیه و تحلیل و مدیریت ریسک بسیار مهم است. علاوه بر این، مدیریت معیارهای عملکرد را بر روی معیارهای خاص اجرا می کند. این فرصتی را برای تصحیح نقاط ضعفی که ممکن است منجر به نابودی کسب و کار شود، فراهم می کند.
شرکت هایی که دارای استانداردهای تجاری هستند نیز اولین پذیرندگان فناوری هستند. صنایع همیشه آخرین نوآوری ها و پیشرفت ها را بررسی و به روز می کنند. دسترسی به چنین مواردی باعث بهبود گردش کار در شرکت می شود.
محصولات با کیفیت بالاتر و رضایت بیشتر مشتری
سیستم های مدیریت کیفیت تضمین می کند که محصولات با کیفیت بالاتر به بازار می رسند. کارآفرینان اقدامات سختگیرانه ای را برای اطمینان از این امر انجام می دهند. این اجازه می دهد تا فرهنگ کیفیت و تعالی را در بین کارکنان تعبیه کنید.
یک کسب و کار می تواند با کیفیت محصول خود را از رقبا متمایز کند. علاوه بر این، این شرکت رضایت بیشتر مشتریان را تضمین می کند. با رفع نیازهای آنها، اعتماد به نفس و اعتبار ایجاد می کنید. با مشتریان خوشحال، شرکت شاهد افزایش فروش و سود خواهد بود.
درک مثبت ذینفعان
استانداردهای مدیریت کسب و کار تعیین می کند که مردم چگونه به شرکت شما نگاه می کنند. چه کسی نمی خواهد با شرکتی که سیستم های موثری دارد معامله کند؟ با محصولات باکیفیت، مشتریانی خواهید داشت که به سمت شما سرازیر می شوند.
کارکنان شاد برابر با کار با کیفیت بالا هستند. کار با کیفیت بالا برابر با تجربه مشتری درجه یک است. تعهد به ارائه بهترین خدمات باعث ایجاد اعتماد و اعتبار نزد اشخاص ثالث می شود. این به نوبه خود باعث ایجاد ادراکات مثبت در بین ذینفعان مختلف می شود.
رضایت بیشتر کارکنان
عدم رضایت شغلی ممکن است زمانی به وجود بیاید که سیستم ها در جای خود نباشند. استارتآپها گاهی اوقات با گردش مالی بالایی مواجه میشوند که برای تأسیس شرکت تلاش میکنند. داشتن استانداردهای مدیریت کسب و کار برای کمک به مدیریت کارکنان بسیار مهم است.
وقتی همه نقش ها و مسئولیت های خود را درک کنند، به بهره وری بهتر کمک می کند. مشوق ها و شناخت عملکرد خوب می توانند انگیزه های قدرتمندی باشند.
یک شرکت باید رفاه کارکنان خود را در اولویت قرار دهد. باعث ایجاد محیط کاری شادتر و روحیه بهتر می شود.
رعایت قوانین نظارتی
همانطور که در بالا بیان کردیم، استانداردها به شرکت ها کمک می کنند تا با الزامات نظارتی مطابقت داشته باشند. به عنوان یک استارتاپ، آخرین چیزی که می خواهید این است که قوانین را زیر پا بگذارید. مشتریان، تامین کنندگان و سایر ذینفعان در برخورد با شرکت شما مطمئن تر خواهند بود.
صفحه گسترده وجود ندارد. بدون حدس و گمان بدون ناامیدی. LivePlan شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.
مراحل تنظیم استانداردهای مدیریت کسب و کار
بیایید به آنچه در تنظیم استانداردهای مدیریت کسب و کار انجام می شود نگاه کنیم.
1. ارزش های شرکت خود را تعریف کنید
با تعریف ماموریت ، چشم انداز و اهداف شرکت خود شروع کنید. سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید عبارتند از:
دلیل وجودت
چه نوع رفتاری را در سازمان می خواهید
آشنایی با قوانین و مقررات
یک مسیر روشن برای موفقیت، شامل جدول زمانی و تکنیک ها
حوزه های اولویت دار برای کوتاه مدت و بلند مدت
اطمینان حاصل کنید که همه افراد در سازمان پاسخ موارد فوق را می دانند. شناخت آنها جهت و هدف را فراهم می کند. به آن به عنوان نقشه راه موجودیت شرکت فکر کنید.
2. استانداردهای مدیریتی شفاف ایجاد کنید
استانداردهای مدیریت مجموعه ای از انتظارات برای افرادی است که در یک موقعیت مدیریتی قرار دارند. سازگاری و کیفیت فقط با مسئولیت پذیری امکان پذیر است.
کارکنان سطح پایین به مدیران نگاه می کنند. با این حال، گاهی اوقات مدیران از خیلی چیزها دور می شوند. آنها در پشت اقتدار پنهان می شوند و احساس می کنند که در برابر کسی پاسخگو نیستند. هر مدیری باید مجموعه قوانین یکسانی برای آنها اعمال کند.
وقتی چنین استانداردهایی داشته باشید، دیدن عملکرد آسان تر می شود.
3. رهبری درست را ارائه دهید
اگر رهبر خوبی نباشید چگونه می توانید یک تیم را به سمت موفقیت هدایت کنید؟ کارمندان هر کاری را که انجام می دهید منعکس می کنند و به همین دلیل است که باید به اصطلاح کلیشه ای پایبند باشید. از جلو سرب
واقعیت این است که هر کارآفرینی نمی تواند رئیس خوبی بسازد. شما ممکن است هوش تجاری بالایی داشته باشید اما نمی توانید رهبری ارائه دهید. از فرصت های آموزشی در زمینه رهبری و مدیریت تیم استفاده کنید.
همچنین کمک می کند تا اطراف خود را با تیم مدیریت مناسب احاطه کنید. آنها می توانند برخی از مسئولیت ها را بر عهده بگیرند. به یاد داشته باشید که خود را خیلی لاغر نکنید. تیمی را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید تا کارهای دیگر را از طرف شما به عهده بگیرد.
4. ارزش های شرکت را به کارکنان القا کنید
اعضای کارکنان سفیران برند هستند. نحوه صحبت آنها در مورد کسب و کار شما پتانسیل ایجاد یا شکست آن را دارد. با استخدام افراد مناسب برای کسب و کار خود شروع کنید. اکنون ممکن است بهترین زمان برای اینکه اجازه دهید خویشاوندی در تجارت شما ریشه دوانده نباشد.
حمایت و آموزش های لازم را برای آنها فراهم کنید تا بتوانند وظایف خود را بهتر انجام دهند. راه اندازی سیستم های پاداش؛ پس از همه، چه کسی به رسمیت شناخته شدن برای کار به خوبی انجام شده را دوست ندارد؟
به یاد داشته باشید، همه کارمندان باید در سیستم ارزش خرید کنند. در غیر این صورت، آنها بدون توجه به چشم انداز شرکت، فقط برای دریافت چک دستمزد خود خواهند بود. کارگران متعهد به قوانین پایبند خواهند بود. همچنین، زمانی که همه در یک جهت حرکت می کنند، بهره وری را افزایش می دهد.
5. خطوط ارتباطی را باز نگه دارید
دستیابی به رشد کسب و کار به این معنی است که باید یاد بگیرید که به طور موثر ارتباط برقرار کنید. ارتباط مداوم ارزش ها و اهداف بسیار مهم است. به عنوان صاحب کسب و کار، به الگو گرفتن کمک می کند.
شما باید در خط مقدم تشویق تعامل و بازخورد باز باشید. ممکن است سازمان هایی را بشناسید که در آن کارمندان خردسال با مدیریت تعامل ندارند. نظام سلسله مراتبی حاکم است. کسانی که در بالا هستند خود را جدا از سطوح پایین می بینند.
شما محیطی را نمی خواهید که کارکنان احساس کنند نمی توانند با مدیریت صحبت کنند. آنها به خوبی می توانند منبع ایده های خارق العاده ای باشند که می توانند تجارت را توسعه دهند. آنها همچنین بهترین منبع اطلاعات در مورد آنچه دیگران می گویند هستند. به هر حال، آنها بیشتر از شما با مشتریان ارتباط برقرار می کنند.
6. به پویایی تیم توجه کنید
محیط کار ممکن است افراد مختلف را دور هم جمع کند. شما دچار تضاد شخصیت ها و علایق می شوید. اگر این موضوع را به خوبی مدیریت نکنید، ممکن است منجر به اختلال در عملکرد شرکت شود.
برای درک تک تک اعضای تیم وقت بگذارید. اجتناب از درگیری به طور کلی امکان پذیر نیست. اما راههای مسالمتآمیز برای مدیریت این شرایط وجود دارد. بدون ترس از عواقب منفی، ارتباط باز را تشویق کنید.
در موارد شدید، از یک میانجی بخواهید که در صورت لزوم وارد عمل شود.
7. اولویت های خود را تفویض و متعادل کنید
بهعنوان یک استارتآپ، منطقی است که بخواهید بدانید همه چیز چگونه پیش میرود. شما با تلاش برای بودن در همه جا خود را لاغر می کنید. اما، این فقط برای مدت طولانی می تواند ادامه یابد.
مدیریت خرد و ناتوانی در تفویض اختیار می تواند خبر از نابودی کسب و کار شما بدهد. ما به نقطه اصلی استخدام افراد مناسب برمی گردیم. در مرحله بعد، زمان خود را صرف بررسی اهداف بلند مدت کسب و کار کنید.
روی چیزهایی تمرکز کنید که به توجه شما نیاز دارند و فقط روی آنها تمرکز کنید.
8. به طور منظم با تیم های خود ملاقات کنید
این ایده خوبی است که جلسات وضعیت را به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار برگزار کنید. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما انجام این کار در مراحل اولیه راه اندازی یک کسب و کار مهم است. اعضای تیمی که نقش های کلیدی را بر عهده دارند باید گزارش های پیشرفت ارائه دهند. سپس آنها باید مسیر بعدی اقدام را با نظرات تیم ایجاد کنند .
این یک راه فوق العاده برای ایجاد پاسخگویی است. همه افراد در تیم نیز فرصتی برای دیده شدن دارند. بهتر از همه، این فرصت را به شما می دهد که بدانید فرآیندها بدون مدیریت میکرو به خوبی اجرا می شوند.
9. ایجاد سیستم استانداردهای اندازه گیری
شما می توانید بهترین سند خط مشی را در مورد استانداردهای مدیریت کسب و کار داشته باشید. حتی میتوانستید روی جذب کارشناسان برای کمک به شما سرمایهگذاری کنید.
اما، اگر معیارهایی برای انجام دادن ندارید، چگونه عملکرد را اندازه گیری می کنید؟ پس از همه، بهبود فقط بر اساس آنچه می توانید اندازه گیری کنید امکان پذیر است.
مهم است که معیاری برای سنجش عملکرد و موفقیت داشته باشید. در مورد آن به همان روشی که KPI برای کارکنان دارید فکر کنید.
استانداردهای اندازه گیری باید برای هر فرآیند خاص باشد. ممکن است شامل موارد زیر باشد:
مشخصات فنی
تضمین کیفیت
بازرسی محصول
حسابرسی های مالی
ممیزی های مدیریتی
حسابرسی کارکنان
خدمات مشتری
منابع انسانی
بازخورد کارکنان و مشتریان و خیلی چیزهای دیگر.
هر سازمانی در فرآیندهای خود منحصر به فرد است. شما یک الگوی اندازه گیری یکپارچه پیدا نخواهید کرد. خودتان بیایید و آن را یک سند زنده در نظر بگیرید . معنی آن این است که با گذشت زمان باید بتوانید تنظیمات را انجام دهید.
آنچه را که کار نمی کند خلاص کنید و آنچه را که هست بهبود ببخشید. به یاد داشته باشید، مقیاس پذیری با تغییراتی همراه است که باید با آنها سازگار شوید. تعریف اهداف و ارزش ها بخش مهمی از رشد است.
راهنمای کسب و کار شما
ما به نحوه تنظیم استانداردهای مدیریت کسب و کار برای راه اندازی یا کسب و کار کوچک خود نگاه کرده ایم. داشتن ارزش و اهداف بسیار مهم است تا بتوانید از آنها برای هدایت هر فعالیت در سازمان استفاده کنید.
روی استخدام افراد مناسب برای پیشبرد شرکت سرمایه گذاری کنید. تیم باید ارزش های سازمان را بپذیرد. این نیاز به ارتباط باز و مداوم دارد. شما فقط در صورتی می توانید فرآیندها را بهبود ببخشید که روشی برای اندازه گیری عملکرد داشته باشید .
حوزه های حیاتی مدیریت کسب و کار و معیارهای مربوطه را تعیین کنید. در نهایت، به تعریف مجدد ارزش ها و اهداف خود ادامه دهید تا کسب و کار شما بیشتر رشد کند.
نویسنده: دنیل مارتین
ترجمه : مانی محسنین